training feedback geven & ontvangen

beter samenwerken en meer werkplezier

De training feedback geven en ontvangen is een praktijkgerichte training, waarbij de deelnemers leren hoe je (ongevraagd) feedback geeft, zonder dat dit bedreigend overkomt voor de ander. Tevens leer je hoe je feedback ontvangt, zodat het wordt ervaren als elkaar helpen.

Feedback zorgt voor een fijnere, constructievere samenwerking en heeft een waardevolle bijdrage in de persoonlijke- en professionele ontwikkeling van medewerkers, en daarmee het creëren van beter functionerende teams. Bij teams die elkaar feedback geven neemt het werkplezier (en daarmee de productiviteit) toe!

Indien gewenst ontvangt elk teamlid een DISC Persoonlijke stijl profiel en er wordt een teamgrid gemaakt, waarmee in één oogopslag de onderlinge kwaliteiten en valkuilen te zien zijn. De teamgrid geeft een mooi inzicht én vertrekpunt in mogelijke onderlinge feedbackonderwerpen.

We spreken elkaar nu aan, waardoor we beter met elkaar samenwerken, elkaar helpen en er een fijnere sfeer is in het team.
Training feedback geven en ontvangen

TRAINING FEEDBACK GEVEN & ONTVANGEN: WAT LEER JE?

  • Inzicht in elkaars communicatie- en gedragsstijl, onbewuste drijfveren en elkaars sterke en zwakke punten
  • Teamleden leren hoe hun gedrag op anderen overkomt en hoe zij beter kunnen afstemmen op de communicatiestijl van de ander
  • Ontdekken van onderlinge kwaliteiten en valkuilen
  • Ontdekken wat wel en nog niet werkt in de samenwerking
  • Inzicht in dat het niet vanzelfsprekend is dat we elkaar zomaar begrijpen
  • 3 soorten feedback
  • Aanreiken en toepassen van onze bewezen succesvolle feedbackmethode
  • Ontwikkelen van de juiste mindset waarmee feedback geïntegreerd in het DNA van het team

INHOUD TRAINING

  • Wat is communicatie?
  • Hoe ontstaat en vermijden we ruis?
  • Hoe spelen we effectief in op andermans communicatiebehoeften?
  • Hoe kunnen we ons eigen en andermans gedrag positief beïnvloeden?
  • Inzicht in eigen kwaliteiten en talenten; Wat maakt mij uniek en hoe kan ik mijn valkuilen vermijden?
  • Inzicht in de kwaliteiten, talenten en valkuilen van de teamleden; Wat maakt ons uniek en hoe kunnen we de onderlinge kwaliteiten benutten en versterken en helpen met valkuilen?
  • De rol van feedback binnen goed functionerende teams
  • Feedback in relatie tot werkplezier
  • Hoe effectief feedback te geven en te ontvangen
  • Bewezen succesvolle feedbackmethode toepassen & intrainen
  • Het ontwikkelen van de juiste mindset, waarmee de deelnemers feedback integreren in het DNA van het team of de organisatie
  • Tijdens de training realiseren we al de eerste verbeteringen door actief met elkaar aan de slag te gaan met feedback!

 

VOOR WIE?
De training Feedback geven & ontvangen is geschikt voor elk team, groot of klein dat beter wilt presteren, fijner met elkaar wilt samenwerken, optimaal gebruik wilt maken van elkaars kwaliteiten en elkaar wilt helpen met valkuilen.

 

ONZE AANPAK
Tijdens onze trainingen worden theorie en interactieve werkvormen met elkaar afgewisseld. Praktische tips, veel interactie, ruimte voor behandelen eigen praktijkcasus en brainstorm over hoe te vertalen naar de eigen praktijk van het team, zijn vaste onderdelen binnen onze trainingsaanpak.

Indien gewenst ontvangen de deelnemer een persoonlijk DISC profiel. Een DISC profiel geeft o.a. inzicht in de kwaliteiten en valkuilen op het gebied van communicatie met anderen.

 

WAT IS DISC?
Het DISC model brengt iemands voorkeursstijlen, sterke kanten, communicatie en groeimogelijkheden in kaart. De inzichten die DISC biedt helpen om relaties op te bouwen en te herstellen, meer inzicht te verwerven in jezelf, conflicten op te lossen, en optimale communicatie te realiseren.

De letters DISC staan voor:

D = Dominant
Hoe je omgaat en reageert op problemen en uitdagingen: Direct en Taakgericht
Kenmerkend: extravert en controlerend direct, gedreven, prestatiegericht, hoog tempo, neemt leiding.

I = Interactief
Hoe je anderen beweegt en overhaalt tot jouw standpunt: Direct en Mensgericht
Kenmerkend: extravert en relaterend hartelijk, enthousiast, prater, impulsief, verbaal.

S = Stabiel
Hoe je omgaat met en reageert op veranderingen in jouw omgeving: Indirect en Mensgericht
Kenmerkend: introvert en relaterend betrokken, vriendelijk, attent, teamplayer, harmonie, gesloten.

C = Consciëntieus
Hoe je reageert op en omgaat met details, gestelde regels en procedures: Indirect en taakgericht
Kenmerkend: introvert en controlerend denker, observator, afwachtend, precies, gesloten, privacy.

Het begrijpen van de 4 persoonlijkheidsstijlen helpt je om beter te communiceren, conflicten te voorkomen of te verminderen, de verschillen in anderen te waarderen, vertrouwen te winnen en anderen positief te beïnvloeden.

(meer informatie over DISC kun je hier vinden)

Wat levert de training feedback geven & ontvangen op?

De training levert op:

  • Een betere onderlinge communicatie
  • Een betere samenwerking
  • Meer werkplezier
  • Beter benutten van elkaars kwaliteiten
  • Elkaar helpen, ook in het behoeden voor valkuilen
  • Betere individuele- en teamprestatie
  • Een meer open sfeer met meer onderling overleg
  • Een hogere productiviteit
  • Feedback geïntegreerd in het DNA van team of organisatie
investering

Training Feedback geven & ontvangen van een 1/2 dag: v.a. € 89,- p.p. excl. btw (zonder persoonlijk  DISC profiel)

Tarief is excl. eventuele locatie- en cateringkosten

MAATWERK

Elke training Feedback geven & ontvangen is maatwerk, omdat elk team, teamdoel, organisatiedoel, ervaring, teamsamenstelling, beschikbare tijd en budget en leerbehoefte anders is.

We stemmen de wensen en mogelijkheden graag zo af dat, rekening houdend met bovenstaand, een zo optimaal mogelijk resultaat wordt behaald.

De training Feedback geven & ontvangen kan zowel op locatie als ‘incompany’ verzorgd worden. Een korte, intensieve training is mogelijk van een ½ dag maar ook voor een meer verdiepende training van 1 of zelfs 2 dagen kan gekozen worden. Een 2-daagse training kan gecombineerd worden met één of meerdere teambuildingsactiviteiten of in combinatie met het trainen van andere thema’s zoals bijvoorbeeld:

  • pro activiteit
  • ondernemerschap
  • persoonlijk leiderschap
  • time management
  • klantgerichtheid
ervaringen van deelnemers
  • Benny SmeetsBenny SmeetsCareffect

    Ik heb van Yvo een DISC training mogen meemaken. Onderdeel daarvan was een persoonlijk gesprek waarin Yvo coacht over het omgaan met je eigen stijl. Yvo is een erg prettige sparringspartner. Hij kan op basis van de analyse herkenbare gedragseigenschappen concreet benoemen en daarbij tips geven om effectiever je eigen gedrag te sturen en te anticiperen op gedrag van je gesprekspartner.

  • Monique HoubenMonique HoubenMediahuis Limburg

    Een professionele, gedreven en resultaatgerichte coach met veel passie en praktijkervaring ", zo heb ik Yvo leren kennen tijdens onze samenwerking bij Mediahuis Limburg. Het afgelopen jaar heeft Yvo zijn expertise gewijd aan het versterken van onze salesmedewerkers middels coaching on the job, trainingen en workshops. Ik ben onder de indruk hoe Yvo medewerkers coacht, ze ondersteunt en naar een hoger niveau tilt. Met zijn praktijkvoorbeelden en zijn energieke manier van trainen weet hij enthousiasme over te brengen op medewerkers en haalt hij het beste in mensen naar boven. Yvo is met zijn vakbekwaamheid een aanrader voor elke organisatie die wil excelleren in sales.

  • Danny PalmenDanny PalmenSmit&Dorlas

    Yvo is een echte professional die met veel kennis van zaken, enthousiasme, passie en humor zijn trainingen geeft, waar je na afloop echt bij jezelf denkt van "hier heb ik echt iets aan gehad, hier ben ik wijzer en beter van geworden. Ik kan Yvo dan ook echt aan een ieder aanbevelen die behoefte heeft om zichzelf nog meer te ontwikkelen en/of zijn of haar kennis te verbreden.

  • Cyriel HendrixCyriel HendrixStepco

    “Trainen met veel diepgang, interactie en persoonlijke begeleiding, die toegepast kan worden op de praktijk. De trainingen zijn persoonlijk, professioneel en gericht op resultaat"

  • Kim NafzgerKim NafzgerMediahuis Limburg

    “Yvo is gedreven, enthousiast en communicatief zeer sterk. Vanuit zijn jarenlange praktijkervaring als leidinggevende heeft Yvo een zeer effectieve en eigen stijl van trainen en coachen ontwikkeld. Zowel tijdens individuele, als groepstrajecten, weet hij de kern van de zaak te benoemen en je praktijkgerichte adviezen mee te geven. Zijn gedrevenheid en enthousiasme tijdens de trainingen en coachingstrajecten zijn aanstekelijk en maken samenwerken met hem heel plezierig".

MEER INFORMATIE of een vraag?

Wil je meer informatie of heb je een vraag over de training Feedback geven en ontvangen? Neem gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier of bel 06-53900994.

gratis whitepaper

Succesvol door effectieve communicatie

Een waardevolle handleiding voor leidinggevenden, teams, accountmanagers, HR managers, P&O adviseurs en ieder andere professional
die succesvoller wil zijn in wat hij doet.

TRAINER

YVO
Certified DISC Q4 trainer & NLP Coach

certificering
inspiratie
ook interessant
BEL MIJ TERUG

Als je hieronder je naam en telefoonnummer achterlaat, dan nemen wij contact met je op.