klantgericht adviseren 2.0

voor winkelpersoneel in fashion

Wilt u dat uzelf of dat uw verkoopmedewerkers écht klantgericht advies geven? Door de kenmerken van uw klant te vertalen naar een passend kledingadvies? En uw advies op een dusdanige wijze te geven dat uw klant zich meer gewaardeerd voelt en zal terug keren naar uw zaak? En zelfs echt een ambassadeur wordt van uw modewinkel?

Met de training Klantgericht adviseren 2.0 kunt u daarvoor zorgen!

Klanten ervaren mijn advies nu als een echte meerwaarde, omdat ze weten dat mijn advies op hun is afgestemd en niet op mijn smaak of voorkeuren. En nu ik weet hoe ik klanten kan benaderen voor een gericht advies, heb ik meer plezier in het verkopen gekregen!

klantgericht adviseren 2.0; praktische training voor winkelpersoneel in de fashion

Worden uw klanten blij van het advies dat ze krijgen? En waar letten uw verkoopmedewerkers op bij het geven van advies? Is het gebaseerd op klantgerichtheid of op eigen voorkeuren en smaak?

Een van de antwoorden die u kunt geven als zelfstandige modewinkel of kleinschalig filiaalbedrijf in de fashion op de positie die grootwinkelbedrijven en internetbedrijven innemen, is klantgericht advies geven. Met de training Klantgericht adviseren 2.0 leren uw verkoopmedewerkers de kenmerken van uw klanten te vertalen naar een passend kledingadvies, dat aansluit op uw collecties.

Uw klanten voelen zich door dit persoonlijk advies meer gewaardeerd en krijgen meer complimenten over de outfits die ze bij u gekocht hebben.

Wist u dat verkoopmedewerkers die advies geven op basis van wat het beste bij de klant aansluit, zorgen voor de meest trouwe ambassadeurs van uw modezaak?

Tijdens deze praktijkgerichte training, speciaal ontwikkeld voor winkelpersoneel in de Fashion, leren de deelnemers hoe ze passend, persoonlijk en oprecht kledingadvies kunnen geven aan klanten.

AANTAL DEELNEMERS, LOCATIE EN DUUR
De training duurt 3 uur en wordt gegeven in de avonduren. Het maximaal aantal deelnemers per training is 8 personen.

De training wordt op regelmatige basis gegeven in onze studio in Geleen. Indien meerdere ondernemers uit hetzelfde winkelgebied deelnemen, dan zorgen we voor een locatie in de omgeving van uw winkelgebied. Wilt u 5 of meer medewerkers van uw eigen winkel laten deelnemen, dan kunnen we de training bij u in huis verzorgen. In dat geval maak ik graag een offerte op maat voor u.

UITBREIDEN MET ADVISEREND VERKOPEN 2.0
Het is mogelijk om de training Klantgericht adviseren 2.0 uit te breiden met onze praktijkgerichte training Adviserend verkopen 2.0. Tijdens deze training wordt er ingegaan op commerciële, communicatieve en presentatievaardigheden van uw winkelpersoneel.

De deelnemers leren tijdens deze training om de juiste vragen te stellen, te luisteren en door te vragen om gerichter advies te kunnen geven. Ook wordt er aandacht besteed aan klantvriendelijkheid en hoe de verschillende type klanten te benaderen zijn voor het geven van klantgericht advies. In combinatie met de training kledingadvies 2.0 zijn uw verkoopmedewerkers in staat om uw klanten zo optimaal mogelijk te bedienen en hiermee uw positie in de winkelstraat en ten opzichte van online winkels aanzienlijk te versterken.

VOORDELEN klantgericht adviseren 2.0

  • Inzicht en herkennen van de verschillende kleurtypes en bodytypes
  • Universele kleuren kunnen gebruiken en toepassen als onderdeel van het advies
  • Kunnen inspelen op probleemzones en hoe hierop het advies aan te aanpassen
  • Hoe je met kleding optische illusies kunt creëren
  • Hoe de klant aan te aanspreken voor het geven van passend kledingadvies
  • Hoe het aanbod uit de winkel te vertalen in een passend advies aan de klant
  • Ontwikkelen van zelfvertrouwen en de vaardigheden om adviserend te verkopen
TARIEVEN
  • Klantgericht adviseren 2.0
    Kledingadvies 2.0 + Adviserend verkopen 2.0: € 179 p.p. (excl. btw) – 2 avonden van 3 uur.
  • Kledingadvies 2.0
    € 99,- p.p. (excl. btw) –  1 avond van 3 uur.
  • Adviserend verkopen 2.0
    € 99,- p.p. (excl. btw) –  1 avond van 3 uur

Uw verkoopmedewerkers weten voortaan van elke klant een ambassadeur te maken!

✅ Ze weten een klantgericht advies te geven en hoe dit te brengen bij klanten

✅ Ze ontwikkelen zelfvertrouwen en de vaardigheid om klantgericht te adviseren

✅ Hoe ze klanten blij maken met persoonlijk advies en hoe dit te vertalen naar de collecties die u voert

✅ Ontdekken hoe eigen smaak en voorkeur ondergeschikt te maken aan de klantkenmerken en -voorkeur

Heeft u interesse of wilt u meer informatie? Klik dan hieronder op de contact button en vul het contactformulier op deze pagina in.

ervaringen van tevreden klanten

Kassandra

De dag van de kleurenanalyse, ohjee zonder make-Up en met bril op i.p.v. van lenzen naar style by Yv’s. Er was meteen een goede sfeer en Yvonne is spontaan en enthousiast. Eerst kregen we uitleg over de types en daarna gingen we samen kijken welke types wij waren. Om dit samen te ervaren met mijn zus vond ik erg leuk, Yvonne liet ons ook eerst zelf kijken voor zij keek. Dus heb je zin in een gezellige avond dan is de kleurenanalyse bij Yvonne zeker de moeite waard om eens te doen, wie wilt er nou niet stralen!

ingrid

Ik heb de workshop als heel nuttig en erg leuk ervaren! Mij sprak in de werkwijze van Yvonne aan omdat ze alle tijd neemt voor iedereen en startte met een duidelijke uitleg wat de types precies inhouden. Ik nu veel gerichter ga shoppen. Niet meer perse kijk ik naar wat ik leuk vind maar vooral welke kleur mij het beste staat.  Ik zou het zeker willen aanbevelen, hoe eerder je een kleurenanalyse doet hoe beter lijkt me, zodat je geen miskopen meer doet.

Stellina

Yvonne ging na een vrolijk ontvangst meteen aan de slag met uitleggen, observeren en analyseren. Ze was net zo enthousiast en benieuwd als wij zelf. Heel vakkundig, rustig en bewust was ze met ons een voor een bezig. Overweeg je ook een kleuranalyse? Dan kan ik maar ding zeggen, DOEN, DOEN, DOEN! Het levert je veel op. Buiten een gezellige middag krijg je een portie positieve energie en kennis mee!

Dewi

Yvonne is erg enthousiast en kundig. Door gekleurde doeken bij mijn gezicht te houden hebben we samen bepaald welke kleuren het mooist bij mijn gezicht passen. De aanwijzingen/tips over wat het beste bij mij past qua kleding, accessoires en make-up zijn erg handig. Het was een heel prettig gesprek met een leuke sfeer. Ik ga zeker haar adviezen opvolgen, want wie wil er nou niet op zijn best uitzien?!

LILIAN

Het kleuradvies bij Yvonne was een erg leuke en ook gezellige ervaring.  Het kleurenpaspoorten is nu mijn standaard tool bij nieuwe aankopen, omdat ik nu gezien heb wat kleuren in zowel positieve als negatieve zin voor je doen. Los van de leuke ervaring denk ik dat iedereen er baat bij heeft te weten welke kleuren het beste bij je passen. Kortom het kleuradvies bij Yvonne is een echte aanrader!

Monique

Yvonne, bedankt voor je advies, ik ben er erg blij mee! Afgelopen week heb ik een aantal truitjes gekocht op basis van het kleuradvies en het resultaat is top! Met de waaier bij de hand heb ik mijn keuzes gemaakt, super.

Gezamenlijk op een actieve manier aan de slag, waarbij u uw eigen kennis en vaardigheden of die van uw verkoopmedewerkers aanzienlijk versterkt.

De training Klantgericht Adviseren 2.0 kan ook geheel op maat worden gemaakt voor uw bedrijf.
Maak uw wensen kenbaar bij ons! Een training Klantgericht adviseren 2.0 is er al vanaf €99,- p.p. (excl. btw)

 Heeft u interesse? Neem dan contact met mij op 

Heb je interesse of een vraag?

Om spam te voorkomen vragen we u de
onderstaande code over te typen.

captcha

OOK INTERESSANT
INSPIRATIE
ruffles-en-rouges_outfit
fashiontrend ruffles en rouges

Als je denkt aan Ruffles en Rouges dan denk je misschien wel aan vroeger. Dat je op zondag naar opa en oma ging in je mooie zondagse jurkje. Nou hou je vast, want deze trend is weer helemaal terug van weggeweest. Je ziet het voornamelijk in kleding. De Ruffles & Rouges zitten op je mouw, aan je kraag of op je schouders. Het maakt niet uit waar ze zitten áls ze er maar zitten. En het mag groot!!

5 tips statisch haar_1
5 tips tegen statisch haar

Statisch haar is voor iedereen met lang haar is vast heel herkenbaar. Het is winter en een dikke trui, jas en sjaal is geen overbodige luxe om je lekker te warmen tegen de gure kou. Je lippen lekker dik ingesmeerd met een, twee, …. of drie lagen Labello om te voorkomen dat je lippen op barsten staan en dan begint de grootste nachtmerrie; statisch haar! Het is op dat moment onmogelijk om je haren sjiek uit je gezicht te vegen en van je plakkende lippen af te halen,

bel mij terug

Als je hieronder je naam en telefoonnummer achterlaat, dan nemen wij contact met je op.